Funktioner

Häromnatten så satt jag och en spelare vid namn Genevieve Nightbard och diskuterade hur dyrt det är med hö.
50 Jorviks shilling för en sak som knappt håller hästen mätt under en hel dag spelande, klart att irl hästar äter mer men jag brukar vara inne länge och irreterar mig på när ikonerna för skötslen dyker upp. Så jag kan mata min häst ungefär 6 - 7 gånger under min speltid vilket blir dyrt i längde. Har man då kanske 2 eller till och med 3 hästar så får man betala 150 js för bara en skötsel.  
 
Läste Genevieve´s inlägg om hennes drömfunktioner och jag kan inget mer än att hålla med henne. Läs inlägget här
Urklipp från hennes inlägg nedan.
"Beteshagar.
Dels för att kunna släppa en häst på ett ställe där de kanske byter rörelsemönster och står och betar? Kanske går omkring lite. Men bland andra hästar kanske det blir svårt att få ett snyggt rörelsemönster? Men om man kan placera dem så att de står och betar från marken i alla fall. Man skulle kunna lämna dem där medan man gör uppdrag i byn.
En annan grej vore att betandet skulle kunna vara ett alternativ till hö. Det skulle inte kosta shillings att släppa dem i hagen, men man säger ju att tid är pengar, så det kanske skulle ta en stund innan hästen blev mätt?"


En sån funktion skulle jag gärna vilja ha! 
Samt även detta 

"Användning av bankvalvet i Fort Pinta.
Just nu finns det en gräns på 10k jorvik shillings. Jag tycker det är konstigt när priset på kläder kan vara uppe i 9k, men om man skulle kunna flytta pengar till bankvalvet i Fort Pinta så skulle man slippa springa iväg och köpa saker för att kasta pengarna från uppdragen över axeln för att man redan har en full plånbok. "


Nu ska jag sätta mig å spela ^^
See ya!  




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback