Ridklubbar...

Finns så många olika klubbar hit och dit, vart man än rider i jorvik så hittar man oftast någon ny varje gång man rider förbi någon. Kul med så många olika namn på klubbar också. 
 
Sen finns det självklart dem som härmar redan en stor klubb. 
Vilket jag inte riktigt förstår varför. 
Det är ju inte större chans att din klubb blir lika poppis som den klubben du härmar med namnet. Kanske är så att din chans för att få en stor klubb försvinner då ägaren eller en medlem av klubben du precis härmade börjar snacka illa om just din klubb. Vem vet vad som sägs innan för andras klubbars chatt? 

Så varför inte satsa på något som ingen annan kör på? Vilket kan vara svårt, tro mig, jag hade problem att skaffa min klubb då alla namnen jag ville ha var upptagna förutom Sneaky Dragons.
 
Hur gör man då för att få en stor och aktiv klubb? 
( Den frågan har jag ställt mig innan också, inte bara nu när jag har egen. Och nej, jag vill inte ha en stor och känd klubb med folk jag knappt känner i. Alla som är med i Sneaky Dragons nu, dem känner jag. Och det gillar jag personligen. Dem får mig att må bra och ger mer kärlek och är sociala. ♥ )
 
Nu är det ju så då att jag har inte svaren på alla frågor.
Men jag tror att för att få en stor och aktiv klubb så se till att ha aktiva medlemmar som är sociala och vänliga mot andra i klubben men även utanför ( för att sprida bra rykte om klubben ) 
 
Jag vet att Ägaren och Klubbledaren/ledarna lägger ner mycket av sin irl tid för att få andra spelare glada.
( Vilket jag har redan erfarenhet av, Tack vare min klubbledar roll i SWG. ) 
 
Hur många aktiviteter om dagen är ens normalt för en klubb? 
Hur många timmar orkar du ens spela sso i sträck? Själv sitter jag i ca 2 timmar, tar sen en paus och gör annat och sen återgår jag till sso efter X antal timmar. 

Som en medlem i en klubb, vad begär du att klubben ska ha? Eller vad klubbägaren/klubbledaren/klubbledarna ska göra. 
( Bara en klubb-blogg eller hemsida tar tid att göra. Det är många timmars planerande och skrivande bakom det. Inget man fixar ihop på en kvart som vissa tror. )
 
Och det dära med att göra reklam för sin klubb i globala är enligt mig okej, så länge du inte spammar var 3 minut.
Kör en gång varannan timmer. Eller rid ner till Moorland/ Fort Pinta och kolla med klubblösa där. 
 
Kanske är jätte fel formulerat men va fan, klockan är halv 5 på morgonen och ja, tankarna är inte helt rätt. 
Behövde få ut mig detta och som sagt, detta är mina åsikter och tankar och funderingar men har du något att säga om detta så hör gärna av dig. 
Puss!
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback