Ridlektion/läger

Ikväll, så hängde jag med Amanda och efter ha skött om pållarna hos Steve, så hakade vi på ett ridläger/lektion. 
Glömde ha igång Bandi så kunde inte ta några kort under lektionen, My bad. 
Amanda hade med sig Spirit och jag hade Kungen som bestämmde sig för att vara elak. 
 
Vi red från Steves till VG Padocken, där vi sen skulle skritta två varv men vi kom bara halvvägs innan Kungen började stegra. Vi kom inte framåt eller bakåt.  Så Abbie, (som vår ledare) hette, kom iaf fram och lugnade Kungen lite. Samtidigt som jag klappade honom. 
Efter några minuter var han lugn igen och vi kunde fortsätta. 
Vi fick ett rörande hinder att hoppa, nämligen hennes häst.
 
Efter ett litet tag skulle vi galoppera runt 2 varv och då kände Kungen igen för att bråka.
Jag fick inte stopp på honom och jag blev så arg på honom, drog i en tygel och vi galopperade i full fart runt, runt, runt, runt. Tills han själv stannade så jag nästan flög av.
 
Efter detta så red vi ner till Ridhuset 
Där kom nästa problem. 
Spirit vägrade att hoppa. 
Abbie var så duktig och löste Amandas problem och Spirit hoppade iväg för fullt och flög över alla hindrerna.
 
När jag väl hade fått igång Bandi så hade Abbie redan hunnit logga ut :/ 
Så ni får en bild på mig och Amanda från kvällen.
 
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback