Enkel guide för nybörjare

"Hej där! 
Om du är en sådan person som ibland rider omkring i SSO 
och får syn på en grupp gulklädda hästar med ryttare stå i en ring, 
och genast börjar fråga "VAD GÖÖR NII??!" 
 
så har jag några saker att säga till dej,
som kan hjälpa dej med denna nyfikenhet som du uppenbarligen äger... 
 
 
Steg ett: 
om du ser att alla är klädda i likadana kläder,
så kanske du kan ana att dessa även har något mer gemensamt. 
 
Steg två: 
En bra sak att göra då, kan vara att läsa under alla spelares namn. 
Under en spelares namn brukar det stå vilken ridklubb denne är med i. 
 
Steg tre: 
Har alla spelare som står i tidigare nämna ring likadana texter under sitt användarnamn? 
Då kan du genast dra slutsatsen att samtliga spelare är medlemmar i samma ridklubb
 
Steg fyra
(det här steget är lite svårare, 
men efter att jag upplyst dej om detta så kommer du att kunna det galant vid nästa tillfälle): 
Nu ska du inse att alla som står i ringen antagligen har någon slags överenskommelse i sin ridklubb,
att de ska stå precis där de står vid precis den tidpunkten, och utföra någon form av syssla. 
 
Steg fem 
(och detta är svaret på din ursprungliga fråga!):
Det brukar kallas för att ha klubbevent. 
Om du inte själv kan se exakt vilken syssla de utför,
så står de antagligen och pratar om något i en chatt som du inte kan läsa. 
Chansen att du kommer få reda på vad de pratar om är väldigt liten, 
så länge du inte är medlem i klubben. 
 
Steg sex 
(för den ambitiöse överkursaren):
Eftersom att de pratar om något, så vill de antagligen helst inte bli störda, 
så försök på ett diskret sätt ta reda på vem som är ägare till klubben, 
och fråga om du får bli medlem, eller strunta i din nyfikenhet, 
och hitta på något skojigt med din egna klubb istället! :)
 
Det var allt för den här gången, hoppas det rätade ut några rådande frågetecken!"

Allt detta ovan är skrivet utan inget mindre än Evangeline Silverbell ( kollade om jag fick låna och det var ok )
Men hon har så rätt i det hon skriver och jag önskar innerst inne att mer spelare tänkte såhär! 
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback