Redigering

All min redigering och även olika blogg koder har jag lärt mig själv, genom att utforska vad just det verktyget gör eller vad händer om jag ändra den koden till detta osv. 
Har fått frågan några gånger  " Vilket program använder du?" -  Just till redigeringar använder jag mig av Adobe Photoshop CS5. ( den engelska versionen om nu någon vill veta. ) 
 
Låg och funderade på allt möjligt en natt (därav luddigt inlägg ang redigeringar) och kom då på att vissa lägger upp redigeringsvideos, före / efter bilder även tutorials i bildform på diverse sso bloggar. Jättekul att dem vill dela med sig av sina knep och knåp ( kollar själv igenom dem ) och ser en del saker där man kan ta snabbkommandon ( genom programmets bestämda knappar på t-bordet ) eller även att jag lär mig något.
 
Men istället för att fråga " Kan du göra en bloggdesign åt mig?" eller "Kan du redigera en bild åt mig?" Då  tänker jag alltid, varför sätter du dig inte själv med det? Klart det kan vara svårt när man inte har programmet eller kunspak till att göra det, men då finns Google, att kunna bildbehandla en bild på nätet finns, bara att googla.
Koder / gratis bloggdesigner finns också ute, googla! Samt, har tid och tålamod.
Rom byggdes inte på en dag ;) 
 
Kan även säga att Nej, jag kommer inte redigera en bild eller göra en bloggdesign åt dig då det tar sånt tid, ork och även lusten. Behöver du hjälp med en kod till en design eller ett verktyg i photoshop, ja då kan jag ställa upp och hjälpa dig i mån av min tid. ( garanterar inte att jag kan just den koden eller det verktygen men då kan vi hjälpas åt att lösa det ) 
  
Jag känner även själv att dem videoklippen jag har filmat och redigerat bör vara minst 10 gånger bättre än vad dem är idag. Men jag vet varför dem inte är där jag vill att dem ska vara, Jag var inte så uppmärksam under min tid i gymnasiet ( läste Video i 2 år så jag ska kunna saker och ting ) men efter attt haft dålig fokus på lektionerna och inte suttit med just videoredigering på nästan 4 år så försvinner dem kunskaperna man snappade upp. 

Så, var det någon tanke bakom detta inlägg, Ja innerst inne men den försvann någonstans påvägen. 
Hänger ni med på något? För det gör inte jag...
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback