Respektlösa jävla kräk!

Oja, jag är aggresiv och jävligt förbannad på människor överhuvudutaget idag. Så passa dig så du inte åker på något av allt mitt hat!

- På bussen på väg in till stan - 
Bussen stannar vid en hållplats där en äldre dam (runt 75+) och antagligen så är det hennes man hon har jämte sig. ( runt 75-80+ ), mannen har svårt att gå så han går med en rullator. 
bussen har vid en tidigare hållplats plockat upp ett gäng ungdommar runt 10 pers ( från en av stans gymnasie skola) där dem alla har ställt sig i mitt gången och på platsen som är till barnvagnar, rullstolar och rullatorer. (om det nu heter rullatorer) 
Ungdommarna är så nonchalanta och ser inte ens den här stackars mannen som försöker komma på bussen, utan tittar sig runt om kring men inte måt hans håll. 
Mannen blir så less så han väljer att gå av bussen för att vänta på nästa, samtidigt som detta händer reagerar busschaffören på ungdommarnas beteende och skäller på dem ( hör inte exakt vad, då jag hade hörlurar men ser hans frustration i ansiktet)) slutar med att busschaffören stänger av bussen, går till mitten dörren, ropar på gubben och tanten, knuffar lite lätt på ungdommarna och hjälper mannen upp från hållplatsen in till bussen, tar hand om allt allstå, får mannens busskort och visar det för läsare, hjläper honom att sätta sig ner på en ledig plats i närheten av hans rullator och ställer den även på plats. SAMTIDIGT som han har en arg blick och tittar på ungdommarna.

Hade jag haft lite mer mod i kroppen, så hade jag sagt nygot klyftigt men ändå arg och fått dem att flytta på sig så att gubben och tanten kunde åka med.

BLÄ på människor ibland!!!

 

- orkar inte fixa så det blir lättare att läsa -





Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER
Emma Shortroad

Vet exakt hur det känns! Jag brukar vara den tuffare varianten men just en sådan grej vet jag inte om jag skulle fatta mod själv, men eftersom jag jobbar inom äldreomsorgen så skulle jag nog iaf bli irriterad och skälla ut ungdomarna och be dem respektera de äldre!! Grr

Svar: Ja men precis, alltså va fan, visa respekt...
silverknight.blogg.se

2013-09-06 19:07:33
URL: http://emmashortroad.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback