Alla älskar vi problem

Tänkte bara meddela er lite att jag skickade iväg min dator i slutet av januari till Acer´s reparationscenter för att en dag när jag skulle googla, hade precis startat upp datorn och jag har win 8, vilket betyder att jag måste logga in för att ens kunna använda dator, anyway. Jag loggade in och öppnade webbläsaren för att googla. Upptäcker att vissa tangenter inte svarar och trycker lite till på dem och inget händer. Blåser lite lätt och tänker att det måste ha kommit smuts i vägen. 
Med tanke på att mina tangenter har lysdioder under sig så ville jag inte benda upp dem för att kolla vad felet kunde vara. Startar om datorn och där är allt kört. 
Jag kontaktar Acer´s supporten och berättar att mitt tangentbord slutat funka. Eller iaf en del av det. 
( Bild från Acer själva på den modellen jag har, dock är min enterknapp lite större. ) Det som är inringat snyggt är alltså den delen av tangentbordet som bara la av. 
Vilket är väldigt viktiga tangenter. Så jag och den trevliga herren hos Acer´s kundtjänst bestämde att jag skulle skicka iväg den på lagning och ja vi startade den processen. 
Acer har tyvärr ingen reparationscenter i sverige så jag fick kontaka Ups och skicka datorn med dem till Tyskland. Lång historia ja, jag vet. Sorry.
För att korta ner det lite, så datorn skickades på lagning i jan. Får hem den i mitten av feb och upptäcker att ursäkta ordvalet, idioterna på deras reperationscenter har switchat om lite tangenter.... 
Allt funkar felfritt men det är utseendet som stör mig. Sen har jag även fått ett tyskt tangentbord och det är liiite störande... Bilden nedan visar felen eller ja, missen dem har gjort. 
Gröna och Blåa markeringen är felsatta. Dem har helt enkelt bytt plats. Så mitt y sitter utseende mässigt nere vid x. Mitt Z sitter där uppe vid t. Och sen har dem bytt även på dem blåa. Dem som är inom den lila/rosa markeringen är på tyska. Och asså, har man levt med datorn i 1 årstid så är man inte van vid att se det såhär. Och det är helt enkelt deras fel. Jag hörde av mig till Acer´s Kundtjänst i torsdags ( fick hem datorn i onsdags nämligen ) och berättar om detta och att det är ett störande objekt eller vad man ska kalla det så trevliga killen där sa typ " Ojdå, ja det är ju inte bra. " No shit sherlock?! -_- 
Så från och med nästa vecka blir jag dator lös typ igen. Dem kommer fixa problemet gratis men datorn min blir borta allt mellan 2 - 3 veckor IGEN pga skönhetsmissar och störande saker. 

Som tur är har jag sambons dator under tiden, den är lite slö i sitt tänkande och saker tar lite längre tid att göra men den funkar och det är jag fruktansvärt glad för i dessa lägen. 

Tack för att du läste igenom och jag ska nu sluta babbla.
Puss. 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER
Emma Shortroad

Men vad drygt!! D:
Jag kan absolut förstå din frustration! :(

2016-02-20 16:13:05
URL: http://emmashortroad.blogg.se
Eleanor

säger bara detta, drygt av dem att göra fel, och aså ett tyskt tangenbord, nu ursäktar jag mitt ordval också men... VAD IN I HELVETE!!! ETT TYSKT TANGENBORD NÄR DE VET ATT DEN KOMMER FRÅN SVERGIE!!!
sendär du satt fel satta tangnter är inte fel, y:et ska sitta där, och z:tat med.

Svar: Tog ingen bild på hur det såg ut när jag fick hem den tyvärr men tangenterna satt fel. Tråkigt när personer som jobbar med datorer dagligen gör ett sånt simpelt fel haha
silverknight.blogg.se

2016-05-01 17:53:46


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback