Sneaky Dragons - vecka 8 - Hogwarts vecka 1

Hogwartsveckorna
Eventledare - Amanda Youngweb

Måndag 22 Februari
Sorteringscermemoni, introduktion och första lektionen i trolldryckskonst.
 
Missade måndagens sorteringscermoni. :( 

Tisdag 23 Februari 
Är du inte indelad i något elevhem? Kom i svart klädsel!
Tisdagens event bestod av Lektion i försvar mot svartkonster
 
 
Onsdag 24 Februari 
Innan mötet kördes det ett litet Harry Potter quiz :3
 
Och sen körde vi möte som vanligt :3  
 
Torsdag 25 Februari
Enhörningspopulationen i den förbjudna skogen är hotad av mörka krafter,
det gäller för er att skydda enhörningarna men akta er så ni inte blir upptäckta!. 
Jag fick äran att vara enhörningen till detta event och kom in väldigt sent i eventet. Dem skulle rädda mig men dem var tvungen att akta sig för Annie som kunde fänga dem. 
Jag och Annie fick inte vara med och kramas med dem andra när eventet var över så vi kramades själva mitt i skogen :3 
 
Detta dök även upp i vår grupp på fredagen :3 
Spännande! 

"Första Hogwartsveckan är avklarad! Nu får ni vila upp er över helgen och samla krafter in för nästa vecka som kommer bli betydligt mer intensiv.

Efter första veckan har vi nu beslutat vilka som kommer bli prefekter i varje elevhem. Som prefekt har du ansvar för allas trivsel i elevhemmet samt bör föra dig med gott exempel under lektioner och andra aktiviteter. Som prefekt har du även makten att dra av elevhemspoäng ifall någon skulle missköta sig! Detta får dock inte missbrukas då blir du av med din titel och förlorar elevhemspoäng själv.
Prefekt för Gryffindor är: Katelyn Southbell
Prefekt för Slytherin är: Haley Underfall
Prefekt för Ravenclaw är: Ellie Northfall
Prefekt för Hufflepuff är: Amanda Wolfdaughter

Och ni tilldelas 20 poäng vardera.

Ställningen för kampen om Elevhemspokalen ser ut som följande:

Ravenclaw leder med 180 poäng
Slytherin 160 poäng
Hufflepuff 95 poäng
Gryffindor 75 poäng

Men inget är avgjort ännu utan det finns många möjligheter att samla fler poäng!
Ha en fin helg så tar vi nya tag nästa vecka"





Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback