Sneaky Dragons - Unghästvecka - Vecka 3

 
Denna veckan har det varit Unghästs vecka med Jamie och Haley som assistent.
Jag klurade länge faktiskt på vilken häst jag skulle ta och om jag skulle rollspela att hästen är ny och ung och bla bla men efter nästan 3 dagars med mycket funderingar så kom jag fram till att jag köper en häst istället. Så den bruna Lippizanen fick följa med mig hem. 
Då Jamie har läst Unghästutbildning eller vad nu linjen heter så är detta en perfekt och lärorik vecka. 
 
Måndag 16 Januari - Övningar från marken.
Ta med din oinridna häst för en introduktion i unghästutbildning.
Vi började med lite grundläggande arbete från marken, där vi fick gå igenom hästens kropp och se om vår unghäst var kittlig, lyfte hovarna och flyttade sig för tryck. 
Efter ett tag tog vi även ut våra sötnosar på en liten promenad och hästarna fick stå uppbindna medans vi tog en fika och sen avslutades eventet.
 
 Tisdag 17 Januari - Vi fortsätter där vi avslutade under måndagen och introducerar
hästarna för utrustning.
Tisdagens träning missade jag, mådde inget bra alls så orkade helt enkelt inte sitta vid datorn. Men jag har läst på olika medlemmas instagram att hästarna fick testa på att ha schabrak och sadel på sig. 
 
Onsdag 18 Januari
Sammankomst i Klubbhuset och Medlemsveckan planeras.
 
Torsdag 19 Januari - Förbereda hästen för uppsittning.
Vi samlades i en stor inhängnad och började med att dra schabraket över hästen och när hästen sen var det dags för sadling och efter några promenader i inhängaden var det dags för uppsittning. Min pålle skötte sig jättebra och var inte alls nervös eller spänd som andras hästar. Jag tror det hade mycket med smygträningen att göra haha
När alla hade kommit igång ordentligt och hästarna var lugna så fick vi rida ut en sväng.
Eventet avslutades med att hästarna blev släppta i en hage och vi grillade :) 
'
Unghäst veckan är över för denna gången men jag hoppas på en uppföljning av bästa Jäm Jäm! :) 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER
Sigrid Winterdotter

Ni verkar ha så himla kul! Blir lite bitter när jag tänker på min klubbsituation...

2017-01-16 17:07:47
URL: http://sigewi.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback