Tiden är viktig

Detta är något jag har tänkt på ett tag. Visst det gäller inte bara en serie eller film utan detta gäller på ett sätt även dem som målar en bild från start eller dem som redigerar bilder, det tar sån tid. Det kan ta enormt mycket tid och inte något man gör på en kvart. Ju mer tid man lägger ner desto bättre blir resultatet. Flera timmar, flera dagar, veckor ibland kanske tilloch med en månad.
En/ett enkelt klipp på kanske 4 minuter kan alltså ta flera timmar att få till bra / så man vill ha det.
Det känns som om inte vissa förstår detta och tror att man kan mata ut avsnitt efter avsnitt eller bild efter bild men nejdå, man sitter i många timmar och pillar med det man gillar för att sprida vidare och få positiv feedbak (ibland kommer negativ). 

Vet att jag har lagt upp en hel del random klipp från när jag spelat sso på min youtube kanal och första kommentarer är i stil med " Mer! " . Det var nog även några sånna kommentarer när jag höll på med min första serie Melanie & Maskot nu när jag tänker efter. 
Visst ja, jag vill självklart ge alla mer klipp MEN
  • Jag ska ha tiden att spela
  • Jag ska ha tiden att filma 
  • Jag ska ha tiden till att redigera det
  • Jag ska ha tid till att spara ner klippet
  • Jag ska ha tiden till att lägga upp det på youtube
  • och jag ska även ha tid till att leva mitt liv utanför datorn.
Vilket blir fruktansvärt svårt om jag ska sitta och bara kasta ut klipp efter klipp som jag själv i slutändan inte blir nöjd med för att endast göra andra glada.  

Det jag vill iaf påpeka i just detta inlägget är att Ja, jag håller på med en serie eller något i den stilen. Jag har inte kommit fram till om det kommer bli serier eller typ en film? Osäker på det men något är iaf på väg upp. När detta kommer det vågar jag inte svara på, för att återigen, det tar tid! Kommer ni tjata / fråga om det kommer jag inte svara då jag kommer känna mig tvingad till att sitta med det, utan jag vill sitta med det när jag känner mig kreativ till att sitta med det helt enkelt för att annars blir det inte bra. 

Detta kanske låter helt galet men jag är trött och jag virrar omkring med tankarna, jag har så mycket som vill ut men så lite som verkligen kommer ut. 

Jag hoppas ni alla kommer ha detta i åtanke när ni ser någons klipp eller serie/film eller målning/redigering. 
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback