Se det snöar!

Hejsan!

Snö!
Den första snön har fallit och vintriga vädret har därmed nått Jorvik. Äntligen kan man höra snön knarra under fötterna (och hovarna!) och julkänslan blir ännu starkare runtom på ön!

Rådsmannen i Silvergladebyn har fortfarande fullt upp med alla förberedelser inför jul och han behöver din hjälp för att få julen extra fin för alla byborna. Tomtar ska sättas ut, kakor ska provsmakas och självklart glömmer vi inte bort hästarna! De måste också få något litet extra nu när det är jul! Skritta bort till Silvergladebyn och hjälp Rådsmannen med sin Julgåta.
Dags att ge sig ut i snön!

Julbutiker
Julbutikerna runtom Jorvik har nu fyllt på sitt lager så du kan känna dig extra julfin medan du rider runt. Lucia-settet och Pepparkaks-settet finns i butiken i ytterligare en vecka så har du inte klätt upp dig än kanske det är dags för det nu!

Hästmarknaden
Eddie och Ferdinand har nu öppnat sin marknad i Fort Pinta!

Dagliga juluppdrag
Glöm inte bort att göra de dagliga juluppdragen: det finns massor att göra, och massor av julklappar att byta till sig från Jultomten själv!

Så...vilka här längtar riktigt mycket till julen nu?!

Vänliga hälsningar
Star Stable-gänget 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER
Sally Swiftheart

Hej!
Jag undrar om du har en karta på var man hittar sakerna man ska byta med kalterna (stavning)

Svar: Hej, nej det har jag inte. Det är bara att springa överallt och leta :D
silverknight.blogg.se

2014-12-17 17:42:31
URL: http://sallyswiftheart.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback