Sneaky Dragons - Vecka 17

Denna vecka har vi lekt med våra vackra Araber, Engelska fullblod och även Starthästar.
Felicia Felle Nightlake (sombloggarHÄÄÄRRRR) bjöd på en spännande vecka fylld med fart ^^
 
 
Måndagens event fick dock en liten tråkig start, Felle kunde inte joina och jag hoppade in som lekledare med Felle som stöd via TS. Jag hoppades att jag skötte mig bra då det var ingen som skällde på mig efteråt iaf :3
Vi samlades vid galoppbanan och körde lite enkel galopptävling.
Det började med att jag delade in dem 2 och 2 i grupp där vinnaren gick vidare till nästa omgång.
Alla var super duktiga förutom Nemo som glömt både tävlings brallorna och hästskorna..
Så när ni ser henne i spelet nästa gång, fråga om hon har skorna på sig ;) Nä men skämtosido

Jag fick fram 5 vinnare som jag tryckte in i en grupp och där fick dem då grupptävla på banan i 3 omgångar. Bäst av 3 helt enkelt och Nina kammade hem vinsten 2 gånger med Ellie tätt i baken.
Stort grattis till Nina återigen!
 
 
Tisdagens event planerades faktiskt på kanske en kvart efter måndagens event och ja gud, jag älskade det :D
Sjukt kul! En Distans typish ritt med utmaningar på vägen.
Kopierat från schemat
" Du ska göra Pole Bending Apocalypse tävlingen, ge Sture eller Felle tiden i vänchatt, ( Om du har problem med din vänchatt så skriv ner tiden på ett papper ) sen springer du till Valedale och göra stallsysslorna och även lämnar in dem. Efter det springer du till Steve och gör hans tävling. ( Samma här med tiden! ) , sen till Moorlands Cavaletti, Här kommer Sture stå och du ska nu springa 1 varv i TRAV runt cavalettin, Sen vidare över bron till Skördebygden, till padockön där du ska göra padockönstävling, ( Samma här med tiden! ) Sen vidare till Gåd-stallet via färjan, Väl här ska du göra lilla hoppbanan ( Samma här med tiden!) , sen till Pi´s hus där Felle står, Du ska VINKA till Felle och sen springa vidare till Ridhuset och gör Baronessans Tredje Hoppbana ( Samma här med tiden! ) Efter tävlingen tar du linbana till Mario där du kommer att fika, Ett glas vatten ska du dricka här och du får ej rida iväg förens ditt vattenglas har försvunnit från bordet. När ditt glas är borta från bordet ska du springa till Swedenborg och göra Dinodalstävlingen ( Samma här med tiden! ) och sen raka vägen till mållinjen som är Isenport uppe vid Kallterna. "
 
Fruktansvärt lång text men man fick verkligen med allt och det jobbigasste för dem var nog just när dem alla fick vänta på färjan i skördebygden. Försprånget som vissa hade försvann väldigt fort och dem blev sjukt stressade och jag satt och skrattade åt dem ehehe :3
 
Nemo och Sasha låg väldigt nära varandra inför sista tävlingen men Nemo kammade hem vinsten.
 
 
Onsdag vare möte som vanligt :D 
 
Torsdagen körde vi en liten utsällning med tema Galopp. :) 
Nemo kammade hem vinsten med hela 9 poäng av 10 möjliga!
 
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback