Sneaky Dragons - Jorvik Runt v1 - Vecka 37

Jorvik runt 2016 - Vecka 1 av 4
Vi ska återigen resa runt till olika stall på Jorvik. Förutom att vi ska bo på varje ställe så ska vi även ha tävlingar, lekar och möten på platserna vi besöker. Förra året reste vi mellan Moorland, Valedale, Gyllenåsarnas dal och Jorvikstallet.
NU är det dags för helt nya utmaningar! Att byta hemstall kostar 25 sc vilket betyder att denna månaden kommer kosta er totalt 100sc. Du har även chans att vinna gratis stallplats varje tisdag. Det är inte ett krav att byta stall men ju mer vi går in för detta desto roligare blir det.
Steves gård - En bondlurks liv
Vi börjar resan med att hälsa på vår kära farmare Steve. Här måste vi jobba för att få tak över huvudet och mat i magen.
Vi ger honom en ledig vecka och tar över arbetet ett tag!
 
Måndagen började med att vi sa hejdå till Vingården och gick en trevlig tipspromenad till Steve´s gård. 
 

Tisdagens event var det dags att jaga. Eller ja, Nemo var sjukt hungrig och vi fick gå och bli älgar medans hon skulle gå runt och döda oss. :/ Det gick sjukt bra tills det bara var jag och Fisky kvar... Jag kom på att jag inte fick rida på vägen så jag på ett sätt sköt mig själv i foten och gav bort vinsten till Fisky haha :3 Men jag hade nog ett bra " gömställe " 

Onsdagen stog det möte på schemat :3
Vi samlades och gjorde stallsysslorna först då Steve hade gnällt lite så vi var tvungna att städa ordentligt innan vi red iväg till Barney´s silo som han snällt lånade ut till oss. 
 
Torsdagen var det en liten mini stafett eller maraton som nemo hade planerat ihop. 
Vi skulle först göra stallet, sen mata jordekorrarna, sen hämta ost, sen mata fåglarna och sist göra tävlingen. Jag var snabbast och knep första platsen. Dock vann jag inget mer än äran men jag vann iaf! :D 
Efter det fick vi gå på en powerwalk med Steve och allt avslutades med en picknik. 
 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback