Installera texture pack :)

Vill du önska ett speciellt ämne eller grej jag ska skriva om? Klicka då --> HÄR
Detta inlägget önskades av en anonym kommentar
" Kan du skriva om hur man installerat ett texture pack i Minecraft "
 
Detta inlägg kommer att bestå av en del bilder men det är på mitt enklaste sätt som jag kan förklara för er just nu hur man installerat ett texture pack :) För frågor så kommentera dem gärna då :) 
 
Dem flesta texture pack kommer i rar filformat och du ska INTE packa upp dem utan dem ska in så i mappen.
 
1. Tryck på ESC tangenten och klicka på Options/Inställningar
 
2. Sen klickar du på Resource Pack/Resurspaket
 
3. Sen kommer det att se ut såhär ungefär. Mycket vackert ^^
Du klickar då på Open resource pack folder/Öppna Resurspaketsmappen
 
4. I denna mapp ska du lägga in ditt/dina texture pack
(Detta är adressen till just MIN mapp -  C:\Users\XXXXX\AppData\Roaming\.minecraft\resourcepacks )
 
När du har lagt till dem där går du tillbaka till Minecraft, klickar på Done/Klar och sen öppnar upp Resource pack/resurspaket och klickar på det texture packet man vill spela med. Och sen Done/Klar på allt och sen äre det bara att börja spela med ditt valda texture pack :D 




Innan du kommenterar
× Grunddesignen kommer ifrån Adaras .
× Alla ändringar i designen har Evelina Silverknight gjort.
× Alla reklamkommentarer raderas!
× Det är okej att låna mina bilder så länge du säger att dem kommer från mig och länkar min blogg, Detta ska synas tydligt.
× Du kan läsa en del Frågor & Svar i kategorin Frågor & Svar.
KOMMENTARER
Astrid Spiderbrooke

Skulle betyda skit mycket om du svarade på detta Eve, skulle skrika, haha nejdå men skulle vara skit snällt om du svarade. Ditt Texupack (Stav) Vad heter det? Du laddade upp en video på yt där det var nått vit hus som liknade det du bor i Irl! Snälla svara världens bästa Eve, PUSS! <3

Svar: Det står i början på den videon vad det är för texture pack :)
silverknight.blogg.se

2015-08-03 15:51:45
Astrid Spiderbrooke

Haha oj, sorry, inte så upp märks ;3 Men tack <3

2015-08-04 18:38:32


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:



Trackback